Quedada al Mas de Moxacre (Morella) 24-03-2012

Foro para postear sobre los mejores lugares de observación, coordenadas,... Y en general para quedar para próximas salidas de observación.
Astrobotànica
Usuario

Quedada al Mas de Moxacre (Morella) 24-03-2012

Mensaje por Astrobotànica » 10 Mar 2012, 12:10

Bones; ahir vaig parlar en carles i em va comentar que quedaveu moltes vegades a la Llacua; nosaltres moltes vegades anem a una zona molt próxima a la Llacua, el Mas de Moxacre, situat a més de 1250 m, es una de les zones més altes del terme de Morella;

Trobo que en tema de humitats i turbulencia es molt millor estar més alts (crec que la Llacua a penes arriba als 1000 m) l'horitzo està molt despejat, cosa que fa que es puguen vore objectes mot a prop de l'Horitzó.

L'únic problema que podria haver son els 3 km que hi ha de pista forestal, però l'altre dia vaig pujar amb un turisme i sense problemes (es te que anar un poc amb compte amb les aigüeres)

Una vegada dit això us explico com arribar.

Quant aneu a la Llacua, agafeu la CV-12, i entre el Km 5 i 6 d'esta carretera agafeu un camí asfaltat fins a la Llacua.

Per anar al Mas de Moxacre, cal continuar la CV-12 fins al Km 16-17 (16'7), d'allí surt un camí asfaltat a ma dreta, l'agafeu i teniu que fer uns 2'3 km d'allí surt una pista (a ma dreta) que va a este mas, primer la pista es plana i al cap de uns 700-800 m trobareu un mas a ma dreta (Mas de Moya), peró noisaltres tenim que continuar cap a munt, a partir del más de moya la pista te prou pendent.
Al cap de 2'5 km arribareu al Mas de Moxacre.

Penjo uns mapes per a que sigue més gràfic

Mapa topogràfic
Imagen

Uploaded with ImageShack.us

El pun roig es on observarém

Ortofoto (no surt el mas de moxacre perque perdia calitat però es veu per on es va)

Imagen

A vore que us pareix el lloc

clabordena
Usuario

Mensaje por clabordena » 10 Mar 2012, 13:06

Pot estar be, però primer tindríem que anar de día. A mes a més hi ha algun soci que te cotxe amb poca altura dels baixos, podríe tenir problemes. Ja ho comentarem

Astrobotànica
Usuario

Mensaje por Astrobotànica » 10 Mar 2012, 13:15

clabordena escribió:Pot estar be, però primer tindríem que anar de día. A mes a més hi ha algun soci que te cotxe amb poca altura dels baixos, podríe tenir problemes. Ja ho comentarem
El cap de setmana anterior no prodré, però entre setmana (19-23) podriem quedar.

Ja xarrem

clabordena
Usuario

Mensaje por clabordena » 10 Mar 2012, 13:23

Jo no podré anar, treballe tota la setmana

elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre » 10 Mar 2012, 16:29

Al final tindré que comprarme un tot terreny :roll:

Pinta be, tindriem que veure com es la pista de bona o roina.
També sortir antes. Serien uns 20Km mes?

Tal volta puga auquest cap de setmana anar-hi a veure com está i quan es tarda en arribar.
http://sacastellon.wordpress.com
Reflector Celestron Omni XLT 150
Refractor Synta 120mm f8.3
Celestron Omni 35, 9 y 6mm, orto Kasai 5mm Hyperion 13mm Barlow X2 Celestron Última
Prismáticos Nikon Action 16X50 4.1FOV - Neodynium - UHC-s - Polarizador

Astrobotànica
Usuario

Re: ...

Mensaje por Astrobotànica » 10 Mar 2012, 20:38

elmonstre escribió:Al final tindré que comprarme un tot terreny :roll:

Pinta be, tindriem que veure com es la pista de bona o roina.
També sortir antes. Serien uns 20Km mes?

Tal volta puga auquest cap de setmana anar-hi a veure com está i quan es tarda en arribar.
Jo vaig pujar amb un turisme sense cap tipus de problemes; (penseu que fa 5 mesos que tinc carnet i a penes agafo el cotxe) l'únic que tens que anar poc a poc a les aigüeres (montañetes que fan al camí per a desviar l'aigua fora d'ell i no es facen carcaves)

Si la pista estigués malament, no hagués proposat la sortida al mas de moxacre.

Però be tot es mirar, comparar si val la pena o no.

Jo el cap de setmana anterior tinc una quedada a almansa amb els membres d'un altre forum; en el cas que estigués nuvol allí i despejat aquí si que podríem quedar.

PD: Jordi, Almansa esta prop de Landete no? t'animaries a vindre

elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre » 12 Mar 2012, 18:44

He vist que en la foto que has ficat hi han unes coordenades.

Son eixes les de l'esplanada d'observació?

Miraré si el proper cap de setmana puc anar a vore-ho.
Celestron Omni 35, 9 y 6mm, orto Kasai 5mm Hyperion 13mm Barlow X2 Celestron Última

Astrobotànica
Usuario

Mensaje por Astrobotànica » 18 Mar 2012, 22:44

elmonstre escribió:He vist que en la foto que has ficat hi han unes coordenades.

Son eixes les de l'esplanada d'observació?

Miraré si el proper cap de setmana puc anar a vore-ho.
Son de la zona pero no crec que siguen del punt concret.

Podriem quedar al entrador de la pista, ja ho concretarem :) encara que la meteorologia ens fara patir fins l'ultim moment

Astrobotànica
Usuario

Mensaje por Astrobotànica » 22 Mar 2012, 11:16

¿al final s'anima algú? perque s'apropa el dia i pareix que tindrem bons cels segons el tiempo.es

Imagen

Em preucupa una mica la nuvositat alta i de mijant alçada que s'aproxima per l'oest de la peninsula, darrere de la línea roja que he dibuixat

Imagen

Encara que segons Maldonado esta banda de nuvositat passaria durant la tarde-nit del divendres i les primeres hores del dissabte com es pot vore al mapa del temps hora a hora

Imagen

Tirant ma dels models (en aquet cas el GFS) podem vore que a les 19h hora local i a les 2h del diumenge, hi ha estabilitat atmosférica a les capes altes (la bombolla taronja), a part el fluxe de vent es inexistent, fins hi to a les 2 de la matinada probablement pel fred s'ens fica una cunya anticiclònica al damunt

Imagen

Imagen

La meteorologia es complexa i punyetera, però crec que tenim pro possiblitats de tindre bon cel.

Un altre problema que ens podem trobar es la neu que ha caigut, però amb les temperatures que están fent avui i les previstes per demà i el dissabte, es probable que la que quede sigue merament anecdòtica.

De hi haver més de la esperada, podríem deixar el cotxe al inici de la pista, on hi ha una esplanada a uns 1000m, no son els prop de 1300 però estarem igualment la mar de bé.

Nobstant avui pujarem per a vore com està el panorama :)

clabordena
Usuario

Mensaje por clabordena » 22 Mar 2012, 11:35

En principi el grup principal aniriem al lloc previst de la Llacua, la font de la Pinella. El lloc nou ho provariem mes endavant, amb mes llum per la vesprada per anar en calma.

Astrobotànica
Usuario

Mensaje por Astrobotànica » 22 Mar 2012, 13:27

clabordena escribió:En principi el grup principal aniriem al lloc previst de la Llacua, la font de la Pinella. El lloc nou ho provariem mes endavant, amb mes llum per la vesprada per anar en calma.
Perfecte; jo perque ja he quedat amb altres membres del forum, si no vindria amb vosaltres.

A la pròxima lluna nova vindrem a la font de la pineta a vore que tal està el lloc :)

elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre » 22 Mar 2012, 15:05

Vaig tenir un compromís amb la família i no vaig poder anar a veure el lloc.

Si teniu les coordenades de l'esplanada d'observació, en quant puga aniré a veure-ho.

Mentrestant, ens veurem a la font de la Pinella.

Astrobotànica
Usuario

Mensaje por Astrobotànica » 22 Mar 2012, 15:52

elmonstre escribió:Vaig tenir un compromís amb la família i no vaig poder anar a veure el lloc.

Si teniu les coordenades de l'esplanada d'observació, en quant puga aniré a veure-ho.

Mentrestant, ens veurem a la font de la Pinella.
Les coordenades son

40º 32' 20'' N
000º 04' 32'' W

elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre » 22 Mar 2012, 19:21

Zenkiu :D

elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre » 23 Mar 2012, 20:27

Ai, ai, ai...

Cawen....

Responder