Radioastronomia en FM-VHF

Dificultades o métodos de observación. Técnicas de puesta en estación, dudas a la hora de localizar cuerpos celestes...

Moderador: biork

Responder
Nirgal
Usuario

Radioastronomia en FM-VHF

Mensaje por Nirgal »

Ale, ja posats inaugure este fil també.. per demanar-vos un "please". Estic mirant també el tema de les freqüències de FM - VHF. Amb radios de les que tenim per casa es pot fer detecció de meteors, i en principi es pot seguir també l'activitat solar. El principal problema és, clar, la dificultat per trobar una freqüència buida. LA gent que es dedica continuament a recomte de meteors amb radio ho fan a freqüències més baixes, on hi han radiofars, etc... però molta gent ho fa amb FM.

El "please" es que necessite una antena direccional de VHF, d'aquelles més antigues. En principi anava a fer-me'n jo una específica per a freqüències de 80-90 MHz, però si algú en te una d'estes i vol cedir-me-la.. me farà un favor :P

I si algú s'anima a intentar-ho, ja anem xarrant ací del tema. En quant tinga un ratet posaré uns pocs links!
tres palos de PVC, 7 metres de cable y una arradio.
Nirgal
Usuario

Mensaje por Nirgal »

Gent.. ja comença a funcionar el "radiotelescopi" de meteors... Finalment he adquirit una antenna omnidireccional per a FM, i estic treballant amb un receptor de FM comercial. Si de cas més vant ja experimentarem amb altres fercuències, però de moment vull deixar un sistema funcionant que siga econòmic i que qualsevol soci puguera montar. De fet, seria sencillisim instalar-ne un a la seu.

El gràfic d'este més (maig de 2013, després la imatge dsapareixerà):
Imagen

Ja es va veient alguna cosa, però encara es molt "preliminar". Si algú s'anima que avise, es una de les coses més simples que es poden fer en radioastronomia.
tres palos de PVC, 7 metres de cable y una arradio.
Responder