Pregunta a Carles sobre fotos al Sol

Lugar de intercambio de experiencias y trabajos de astrofotografía, así como de dudas o preguntas sobre técnicas específicas, tanto convencionales como digitales.
Responder
joancatala
Usuario

Pregunta a Carles sobre fotos al Sol

Mensaje por joancatala »

Hola Carles,
estem els dos a Instagram i et podria preguntar per allà, però considere més positiu fer-ho ací ja que som de la SAC i hem de crear comunitat, hehe

Aquestes dos fotos, com les has fet? amb el paper filtre que sembla "paper d'albal" davant del tub del telescopi? o per a treure eixos detalls de les taques cal algun filtre especial?

Imagen

Imagen

Voldria saber un poc la tècnica que has fet servir. Imagine que estan fetes amb el teu Schmidt-Cassegrain C9, no? amb algun objectiu la segona foto? ho dic perquè té molts auments!

salutacions,
joan
Clau GPG: https://joancatala.net/gpg
"Linux is something for Windows haters, BSD is something for Unix lovers".
clabordena
Usuario

Re: Pregunta a Carles sobre fotos al Sol

Mensaje por clabordena »

Hola Joan

Estan fetes amb el antic SC200, un de 8". Les faig amb aquest per que tinc un filtre de vidre, també antic, per aquest telescopi i me es més còmode i m'agrade com treballe. Però també tinc filtres tipus Mylar (semblants al paper d'Albal) per altres tubs i teleobjetius, inclòs el sc9.25. Si el compres te que ser millor el de tipus fotogràfic, que deixa passar més llum, el visual es més protector i més fosc (no vpots utilitzar el fotogràfic per a visual).

El de la taca detallada la vaig fer amb la càmera de planetària ASI290mm. En realitat es un vídeo processat. Li vaig col·locar un filtre verd per que millora el contrast. Després una mica de color amb el post-processat.

La del Sol sencer està feta amb la càmera Canon 500d i el sc8", amb reductor de focal a 6.3. El filtre solar es el mateix però no li vaig ficar cap filtre posterior. Son unes 50 fotos apilades amb Registax. També es pot fer amb Autostakker.

Si vols més precisions me ho dius
joancatala
Usuario

Re: Pregunta a Carles sobre fotos al Sol

Mensaje por joancatala »

Val, d'acord Carles. Moltes gràcies per la informació!

Miraré sobre el paper solar fotogràfic, a veure.

salut,
joan
Clau GPG: https://joancatala.net/gpg
"Linux is something for Windows haters, BSD is something for Unix lovers".
Responder