Hablemos sobre oculares

Todo aquello relacionado con los diferentes tipos de telescopios, prismáticos,... sistemas ópticos, monturas y sobre la construcción de nuestros propios accesorios: telescopios, accesorios, relojes de sol, planchetas ecuatoriales,...
elmonstre
Usuario

Re: Hablemos sobre oculares

Mensaje por elmonstre »

Jo no m'aventuraríe.

Mes val de un en un i que sapigues que t'eixiràn bons.

Pots començar amb una barlow i així en una compra dupliques oculars.
La Celestron Ultima 2X Apo està be i la GSO ED 2X també (aquesta amb barrilet de 2' i adaptador)

En oculars, la serie Omni de Celestron per a començar està be, com a cosa en bona relació qualitat-preu, però no menys.
Encara que eixos es pareixen sospitosament molt.

Com a cosa bona i no desmessuradament cara els Hyperion de Baader sempre han segut famosos.
El de 13mm es el millor per a eixe tubo. Jo el tinc i hi ha nits que apenes el canvie.

Pensa que quan menys coses hi haja entre l'objecte i el teu ull, millor, i quan millor siguen eixes coses (lents, espills, prismes, filtres, etc...) millor.
De res serveix tenir un ocular bo si li enxufes una barlow barateta mal corregida o amb lents de plastic, i tampoc que tingues una barlow apocromàtica chachipiruli si vas a ficarli només els oculars que et venien en el telescopi, que solen ser prou normalets (per no dir una castanya)

En quan a filtres, jo mai he gastat eixos de colorins. Un filtre sempre lleva llum.
Hi han que milloren el contrast, resalten nebuloses o apaguen el excés de llum, però no voràs res que no es veja sense el filtre.

Si estàs mirant Mart amb un bon ocular i una bona barlow i li enxufes un filtre roinot amb un recubriment mal aplicat, malament.

De un en un i sense pressa.

Els kits eixos sont molt golosos, peró jo no em fie massa.
Normalment, encara que porten alguna cosa que si que estiga be, en duen algunes prou sencilletes (com eixa barlow, que no se yo si...)

Al final no fa falta molta cosa. 3 oculars decents i una bona barlow i a tirar milles.

¿Filtres? Polaritzador per a la Lluna

Necessari, res mes.
http://sacastellon.wordpress.com
Reflector Celestron Omni XLT 150
Refractor Synta 120mm f8.3
Celestron Omni 35, 9 y 6mm, orto Kasai 5mm Hyperion 13mm Barlow X2 Celestron Última
Prismáticos Nikon Action 16X50 4.1FOV - Neodynium - UHC-s - Polarizador
Escacdoble
Usuario

Mensaje por Escacdoble »

:shock:

Gràcies, elmonstre. :D
elmonstre
Usuario

Mensaje por elmonstre »

:wink:
http://sacastellon.wordpress.com
Reflector Celestron Omni XLT 150
Refractor Synta 120mm f8.3
Celestron Omni 35, 9 y 6mm, orto Kasai 5mm Hyperion 13mm Barlow X2 Celestron Última
Prismáticos Nikon Action 16X50 4.1FOV - Neodynium - UHC-s - Polarizador
Responder