Imatges en el foro

Aquí puedes expresar tus sugerencias y exponer tus quejas relacionadas con el funcionamiento de nuestra sociedad. Demuestra calma y respeto a tus compañeros. Conseguirás más.
Nirgal
Usuario

Imatges en el foro

Mensaje por Nirgal »

Solicitud per al webmaster.

Crec que es deuria activar la posibilitat de pujar imatges al foro. Se que es una complicació, però ara mateix jo estic posant un fum d'imatges que tincq ue penjar previament al facebook o al meu espai. No es que siga per mi un problema fer-ho aixina, es per un motiu més bàsic: que el contingut del foro no depenga de servidors externs.. de manera que sempre estiguen ahi les imatges.

No se de quant espai disposem, però supose que podriem limitar la grandària de la imatge, es prou amb uns kb (el que tinga interés, que aprenga a reduir-les).

Torne a dir, per mi no es problema, tinc espai de sobra, però crec que allarg termini seria millor per al foro en si.
tres palos de PVC, 7 metres de cable y una arradio.
sacastello
Site Admin

Mensaje por sacastello »

Doncs el espai del que disposem actualment no ens permet fer moltes virgueries, sobre tot perque el goteo de fotos a la fotogaleria es constant.
La meva idea es canviar la web al servidor del meu treball. Es un servidor molt superior al actual en quan a velocitat i capacitat. Còm es nostre, tenim molta llibertat. Una de les moltes novetats que tindrà la pròxima versió de la web, serà la actualització a la última versió de phpBB. Còm no tindrem problemes d'espai, permitirem pujar fotos i si te descuides igual faig una secció per a pujar vídeos...
Si el temps lliure m'ho permet este estiu, avançaré molt el tema.
Nirgal
Usuario

Mensaje por Nirgal »

Santi, Eduardo, tinc una proposta, que no costaria masa.

Resulta que tenim gent participant en el grup de treball de solar, arreplegant dades del nº de Wolf. I jo a més, ara tinc les dades de radio solar publicades més o menys "en directe". Però resulta que per a vore-ho cal entrar als foros, saber on està i tal...

Ja que tenim per una votla un grup començant a arreplegar dades de manera més o menys continua, i que son fàcilment publicables, no podriem posar-ho en portà de la web? M'explique: només caldria posar el link (o com a Santi li vaja millor) a una pàgina com:

http://landeterock.com/solarvisual.html

on a més afegiria les ades publicades online de radio (podeu vore-les a la web de M0). Crec que quedaria més visible el treball que s'està fent.. i aniria be per animar a més gent a participar, o a montar altres grups. Si preferises fer tu la pàgina (dic lo del link per a que siga poca feina), simplement et donaria els links de les imatges, no te major misteri.

Per cert, faig la proposta ací per animar a la gent a donar més idees.. i per si algú més s'anima ;)
sacastello
Site Admin

Mensaje por sacastello »

El que faria jo, i no més es una opinió, seria ficar un banner baix del menú, apuntan al enllaç que has elaborat. A manera de inici d'un projecte orientat a organitzar les dades d'els grups de treball. A mig plaç se podria pensar en una secció específica en la web, que se podria anomenar "Grups de treball" amb funcionalitats útils per a la recollida de les dades. En la nova secció se mostrarien les dades de cada projecte i es permitiria un accés restringit als integrants de cada grup de treball per a actualitzar-les. Sense complicar-ho molt al principi. Després tot seria veure còm es va desenvolupant, el nivell de participació, etc.

Aquesta es la meva idea del que es podria fer. Alguna opinió més?
elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre »

A mi em sembla be si el banner es ben visible.
http://sacastellon.wordpress.com
Reflector Celestron Omni XLT 150
Refractor Synta 120mm f8.3
Celestron Omni 35, 9 y 6mm, orto Kasai 5mm Hyperion 13mm Barlow X2 Celestron Última
Prismáticos Nikon Action 16X50 4.1FOV - Neodynium - UHC-s - Polarizador
Nirgal
Usuario

Mensaje por Nirgal »

Santi, Ok, a això em referia, una cosa simple però funcional... El cas es que estiga tot a ma, ben visible, tant per a la gent que està col·laborant com per a la resta.

El link seria a http://landeterock.com/solar.htm

I ja que estem :) hi han molts grups que s'han intentat des de que la SAC es SAC (teòricament des d'abans). Ho deixe caure per si algú s'anima:

- variables
- astroinformática (hi ha molta gent fent coses.. però es podrien intentar aunar esforços per fer coses)
- bricomania :P
- etc.

Tot es tracta que algú s'anime a coordinar-ho. Sí, ho em intentat un fum de voltes, però no per això cal deixar de fer-ho. A més, huí en dia és més fàcil amb Internet...

(mira que soc pesat XDD )
elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre »

Jordi, de pesat res.

Jo tinc poca experiència i encara em venen massa coses de cop, me interesse per cualsevol tema i a la fí no acabe per afondar en cap en concret.

La observació del Sol i el nº de Wolf la tinc abandonada per no haber pogut organitzar una recollida de dades regular. Quant no es un pito es una flauta.

Pero el tema de les variables, encara que no he fet res mai i a penes conec res, es interessant. Aquest agost tením un parell de mínims de Algol visibles per la nit i es podría organitzar una recollida de dades de altres encara que fora nomes en les sortides oficials.

De la bricomania també es podria fer alguna coseta, encara que fora bàsica. La moxila per a transportar el reflector ja la vaig penjar en el foro, també he fet un parell de maletes per portar la montura i demés trastos i una capsa casera per a portar el refractor. Tinc pensat un "enfocador de presició casolà" i alguna coseta mes. No es molt tecnic tot això, pero per alguna cosa hi ha que començar, no?

Com a treball mes metodic, estic fent una serie de llistes i cartes (bàsiques) dels objectes mes interessants per a observar cada mes, que tinc que ampliar amb informació dels mes destacats i ordenarlos per ordre de observació. Ja no queda molt.

De toto això podria sortir alguna cosa, algun grup, algun article a penjar en la web o publicar al fosc.

Tot es parlar-ho.
Celestron Omni 35, 9 y 6mm, orto Kasai 5mm Hyperion 13mm Barlow X2 Celestron Última
Nirgal
Usuario

Re: ...

Mensaje por Nirgal »

elmonstre escribió:
La observació del Sol i el nº de Wolf la tinc abandonada per no haber pogut organitzar una recollida de dades regular. Quant no es un pito es una flauta.
Val, d'ahi es dedueix que la paella no va ser prou. Caldria fer una torrà de xulles solar per repasar conceptes.
elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre »

Em referisc a que un dia si, un altre també, un altre no, un altre si, dos que no, un que si, dos que no... i cada dia d'observació a una hora diferent.

Així es pot fer alguna cosa?
Nirgal
Usuario

Mensaje por Nirgal »

pues.. és més o menys el que faig jo. Intente que l'hora siga pareguda, (en veritat el que importa més és l'alçària del Sol) però a vore, es fa com es pot, que ací no som pofesionals ;)
sacastello
Site Admin

Mensaje por sacastello »

Val. Vaig a fer el banner.
Tinc que pensar còm es podria fer la secció de "Grups de treball". Evidentmen se subdividiria en els diferents grups. Es podria començar per els que sugereix Jordi. Els apartats per cada grup estarien estructurats de la mateixa forma. Els membres del grup, putjarien documents de cualsevol tipus: doc, pdf, jpg, zip, tar.gz, deb, txt... amb tot el potencial que tindria per a grups tant diferents com el de software o el de variables. Cada document requeriria un titol i una breu descripció. La data se publicaria automaticament. Si la cosa va be, i segons quins grups funcionen mes i millor, se podrien crear formularis de recollida de dades específiques i crear estadístiques o coleccions de dades.

Acepte sugerencies. Millor tot allò que simplifique el sistema.

L'ilusió i les ganes estàn. El temps i les prioritats manen.
clabordena
Usuario

Mensaje por clabordena »

Les idees que estan sortint em semblen molt interesants. Jo afetgiríe el grup de cometes.

Me torne a oferir per fer algun taller de mesura visual de cometes i variables

Salutacions
elmonstre
Usuario

...

Mensaje por elmonstre »

M'interessa el taller de cometes i variables.

Em ficaré les piles i a veure si no tarde molt a contribuir a la recollida de dades solars ara que Jordi m'ha tranquilitzat una mica, jajjaa
Nirgal
Usuario

Mensaje por Nirgal »

Elmonstre, anem a fer una cosa.. Ara mateix et prepare el formulari, perquè veges que és molt fàcil. T'envie per privat l'adreça en uns minuts.
Nirgal
Usuario

Mensaje por Nirgal »

elmonstre: tens privat

webmaster: l'adreça per al link es:

http://www.meridiazero.org/sacgtsolar.html

evidentment encara no està "bonica". demà li donaré al diseny.
Responder